İşçinin izin ücreti çalışmadığı ve izinli olduğu zamanlarda resmi olarak aldığı ücrete denir. Peki işçi her zaman izin ücreti alabilir mi? Bu konu işçinin işveren ile anlaşmasına bağlıdır. Sözleşmeli olarak çalışıyor ise sözleşmesinde belirtilmiş ise tabiki alır.

İşçinin izin ücreti aldığı maaşa göre belirlenmektedir. Bu iş ve işçi kanununda yasalar ile düzenlenmiştir. İşçi çalışmadığı resmi tatiller ve hafta sonu tatillerinde de ücret alır. Yani maaşından her hangi bir kesinti olmaz.

İşçinin iznini kullandığı döneme rastlayan hafta tatili ile Ulusal Bayram ve genel tatil günleri izin süresine eklenir. 10 günlük ücretli izinlerini 9 günlük bayram tatillerine eklemek konusunda ülkemiz çalışanlarında doğal hesap yeteneği mevcuttur. İşçinin ücretli izninin bitiminden sonraki ilk iş gününde iş yerine gelmesi beklenir.

Bu izin dönüşü ilk iş günü yasalarda belirtilen bir tatil gününe isabet ediyorsa işçinin o gün gelmesi beklenmez. Bu nedenle ülkemizde zincir tatil terimi kullanılır. Günlük izin ücretinin saptanmasında, fazla çalışma karşılığı alınacak ücretler, primler, sosyal yardımlar ve iş yerinin temelli işçisi olup, normal saatler dışında hazırlama, tamamlama, temizleme işlerinde çalışan işçilerin bu işler için aldıkları ücretler hesaba katılmaz.

İşveren veya işveren vekili, işçinin izin dönemine ilişkin ücreti ödemesi ve bu döneme rastlayan diğer ücret ve ücret niteliğindeki haklarını, izne başlamadan önce peşin olarak ödemek veya avans olarak vermek zorundadır.

İş hukuku ve işçi avukatı ile ilgili tüm soru ve görüşlerinizi yorumlar kısmından bize ulaştırabilirsiniz.  Bu konuda sizlere daha iyi yardımcı olabilmek için lütfen sorularınızı aşağıdaki yorum kısmına yazmayı unutmayınız. Sizlere 24 saat içinde cevap verilecektir. İşçinin İzin ücretleri hakkında tüm sorularınızı bekliyoruz.